th

Verdi, vidi, vici. Wywiad z Arturem Rucińskim (część I)

Światowej sławy baryton, Artur Ruciński, w rozmowie z Joanną Stanecką opowiada m.in. o osobistych upodobaniach muzycznych, pracy zawodowego artysty muzyka oraz swoim zamiłowaniu do twórczości Giuseppe Verdiego.
th

Okiełznać stres sceniczny – rozmowa z Martą Klimek

Marta Klimek, studentka skrzypiec na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, laureatka kilkunastu konkursów skrzypcowych w rozmowie z Martą Kaczmarczyk opowiada o stresie wykonawczym, sposobach na jego zredukowanie i o tym, czy introwertyczni artyści mają szansę odnieść indywidualny sukces. 
th

Promocja muzyki współczesnym tropem. Wywiad z Kamilem „Jakuzą” Jaczyńskim

O procesach zachodzących we współczesnym świecie, o branży muzycznej i o specyfice swojego zawodu opowiada Kamil „Jakuza” Jaczyński – specjalista ds. public relations i marketingu muzycznego.
th

„Lubię słuchać ciszy” - rozmowa z Adamem Bałdychem

O tym, czym jest muzyka w życiu prywatnym i zawodowym, jakie są źródła inspiracji, co wspólnego ma poezja z muzyką, a także o różnych cechach publiczności z różnych krajów opowiada skrzypek jazzowy i kompozytor – Adam Bałdych.
th

Muzyka i wrażliwość. Rozmowa z dr hab. prof. UJ Magdaleną Szpunar

Dr hab. prof. UJ Magdalena Szpunar opowiada m.in. o tym, co wspólnego ma muzyka z wrażliwością oraz emocjami, wpływie muzyki na zdrowie psychiczne, a także o filozoficznych i literackich poglądach na sztukę.
th

„Życie z muzyką jest piękniejsze” - rozmowa z Marcinem Zdunikiem

Marcin Zdunik – wybitny polski wiolonczelista, solista i kameralista, w rozmowie o swoich pasjach, doświadczeniach i planach artystycznych oraz o swojej najnowszej kompozycji: koncercie wiolonczelowym.
th

„Kultura jest zawsze transnarodowa, a zjawiska muzyczne nigdy nie zatrzymują się jedynie na granicach państw” - rozmowa z prof. Peterem Oliverem Loewem, dyrektorem Niemieckiego Instytutu Spraw Polskich w Darmstadt

Peter Oliver Loew pełni funkcję dyrektora Niemieckiego Instytutu Spraw Polskich od roku 2019. W rozmowie z Agnieszką Nowok-Zych opowiada m.in. o muzycznych relacjach polsko-niemieckich czy wystawie plakatów „Music Beyond Borders” w ramach kampanii „Save the Music”. 
th

„Jestem wolnym artystą, więc i moja muzyka jest wolna.” Wywiad z KOVALCZYKIEM

„Czasami dziwię się, że artysta, który zdobywa popularność, przestaje poszukiwać nowego brzmienia swojej muzyki, swojego głosu. Niestety jest to cecha charakterystyczna dla naszego rodzimego rynku muzycznego.” - przedstawiamy wywiad z Pawłem Kowalczykiem - wokalistą, producentem, kompozytorem i autorem tekstów, z którym rozmawiamy o jego działalności, regułach rynku muzycznego, a także relacji tradycji i współczesności.
th

Nowe tradycje - wywiad z Dagmarą Gregorowicz (Dagadana)

Tradycja, mieszanie muzycznych kultur świata i technik śpiewów; Kurpie, Wielkopolska, pieśni ukraińskie i łemkowskie, a nawet w języku chińskim i inspirowane Marokiem. Nietypowy, wciągający miks prezentuje zespół Dagadana. Z Dagmarą Gregorowicz o początkach twórczości, nowej płycie i pandemicznych praktykach rozmawia Joanna Kwapień.
th

„Moim celem jest promowanie polskich artystów za granicą” – rozmowa z Magdaleną Szubą

W rozmowie z Agnieszką Nowok-Zych Magdalena Szuba – dyplomantka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie – opowiada m.in. o ścieżce rozwoju w dziedzinie managementu kultury, studiach muzycznych i szansie kształcenia się w Berklee College of Music.
th

Na straży praw wykonawców - wywiad z Wincentym Krawczykiem, sekretarzem Zarządu STOART (część I)

Ochrona praw artystów wykonawców wpisana jest w życiorys Wincentego Krawczyka z wielu perspektyw (altowiolista, który pełni funkcję sekretarza Zarządu Związku Artystów Wykonawców STOART). Podczas rozmowy z dr adw. Anną Wilińska-Zelek padły pytania o praktyczne aspekty działania organizacji zbiorowego zarządzania jaką jest STOART (część I), przechodząc następnie do ważkich pytań o przyszłość organizacji i artystów (część II). Rozmówcy poruszyli przy tym zagadnienia nie tylko istotne w dobie pandemicznej i postpandemicznej rzeczywistości, lecz przede wszystkim w okresie, gdy nowe technologie stawiają artystom kolejne, nieznane dotąd wyzwania. II część zostanie wkrótce również opublikowana na stronie meakultura.pl.

1224‹ poprzednie

logowanie i rejestracja