Archiwum numeru 39
Wydanie: 2020-03-01 - 2020-03-31
Wywiady

Marketing w kulturze nie jest porzuceniem idei. Wywiad z Jakubem Jasiczakiem
Krzysztof Bździel
O przenoszeniu dobrych praktyk w zakresie marketingu z sektora biznesowego do projektów kulturalnych mówi Jakub Jasiczak – doktor inżynier nauk ekonomicznych, prezes Spółki Celowej Uniwersytetu Ekono…Felietony

Wszystkie piosenki Bonda
Magdalena Żmudzińska
Nazywa się Bond. James Bond. A to jest krótka historia jego 25 piosenek tytułowych. Niektóre z nich doskonale znane są szerszej publiczności, o innych świat, zdaje się, dziś już zapomniał.Recenzje

Australia. Przez morze ognia
Andrzej Skórzyński
Australijskie pożary zostały opanowane, jednak problem nie przestał istnieć. W marcu miały premierę dwa wydawnictwa, z których dochód ma zwiększyć środki na naprawę szkód wywołanych przez żywioł.
Historia muzyki w pięćdziesięciu instrumentach zaklęta
Maria Agnieszka Kozan
Jak zbudowany jest kornet? Jak brzmi tuba wagnerowska? Czy klawesyn jestprototypem fortepianu? Jakie można wyróżnić rodziny instrumentów? Na te pytania oraz nawiele innych próbuje odpowiedzieć Philip…Publikacje

Walk This Way. Jak Run DMC i Aerosmith zrewolucjonizowali muzykę popularną
Magdalena Żmudzińska
Bez tego utworu być może hip hop nie wyszedłby z podziemia, nie powstałyby takie zespoły jak Limp Bizkit czy Linkin Park a MTV nie przeżyłaby prawdziwej rewolucji. O tym, jak jeden cover nagrany wspól…Edukatornia

Ego zostawiamy za drzwiami
Magdalena Żmudzińska
„There comes a time, When we heed a certain call, When the world must come together as one”. Tymi słowami rozpoczyna się wydany 7 marca 1985 roku charytatywny singiel „We Are The World”. Od premiery u…Rekomendacje

Związek idealny czyli o tym co kultura daje biznesowi i biznes kulturze
Alika Świderska
Umiejętne łączenie kultury i biznesu to potencjał, który w Polsce jest stanowczo zbyt mało wykorzystany. O przyczynach tego stanu rzeczy oraz o tym, jak można to zmienić rozmawiali uznani eksperci i w…