Archiwum numeru 31
Wydanie: 2019-07-01 - 2019-07-31
Meandry

Rozmowy muz. O zagadnieniu intermedialności w sztuce
Anna Wyżga
Czy w naszych czasach jest jeszcze miejsce na jednoznaczność? Czy tworzenie dzieł w ramach tylko jednej sztuki jest jeszcze możliwe? Czy znajdą się jeszcze dla nich odbiorcy?
Marlena Wieczorek otrzymała stypendium twórcze ZAiKS
Dorota Relidzyńska
Marlena Wieczorek redaktor naczelna czasopisma www.meakultura.pl otrzymała po raz kolejny stypendium Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.Wywiady

„Kultura musi korzystać z narzędzi biznesowych, PR-owych, edukacyjnych i nie okopywać się w swojej wielkości". Wywiad z Agatą Grendą
Marlena Wieczorek, Magdalena Nowicka-Ciecierska
„To ciągły rollercoaster starań, przekonywania ludzi do swoich pomysłów, eksplorowania nowych ścieżek"... Agata Grenda, właścicielka firmy Grenda. Produkcja Kultury, realizującej projekty z pogranicza…
Michał Biel. W cieniach rampy
Joanna Stanecka
Michał Biel – korepetytor... czyli? Michał Biel opowiedział Joannie Staneckiej o kulisach swojej pracy.Felietony

Inter media vocant Musae
Jakub Figus
Duża biblioteka ze starym katalogiem kartkowym. Czasem nie domykają się jakieś szufladki, co wywołuje u bibliotekarza odruch katalogowania i kategoryzowania. Włącza mu się system analizy rzeczywistośc…
Formy artystycznie nieartystyczne
Paulina Podżus
Spektakl od razu kojarzy nam się z teatrem. Gdy widzimy obraz, wiadomo, że chodzi o malarstwo. Podczas słuchania utworu nie ma wątpliwości, że mamy do czynienia z muzyką. A co w momencie, kiedy nie do…
Teatr tańca Piny Bausch – cz. 2
Anna Kruszyńska
Pina Bausch nie przejdzie do historii jako choreografka czy reżyserka jednego spektaklu, ponieważ stworzyła zbyt wiele arcydzieł, aby można było ograniczyć się do wymienienia pojedynczego tytułu...
Teatr tańca Piny Bausch – cz. 1
Anna Kruszyńska
W węższym znaczeniu „teatr tańca” to określenie konkretnego i wyposażonego w zespół charakterystycznych cech gatunku scenicznego, który powstał w Niemczech Zachodnich na początku lat 70.Recenzje

Edukacja muzyczna poprzez zabawę? Recenzja książki Brzdęk! Jak złapać dźwięk
Agata Pasińska
W jaki sposób rozpocząć edukację muzyczną dziecka i z jakich materiałów korzystać? Wiadomości z tego zakresu można w przyjemny sposób wdrażać przy pomocy publikacji pojawiających się na polskim rynku…
Społeczny wymiar tworzenia filmu w Polsce
Joanna Kwapień
Proces tworzenia filmu wydaje się czymś niewymagającym większych wysiłków. Ale czy tak rzeczywiście jest? Słyszy się wiele złego o branży filmowej w Polsce, o sile znajomości i pokrewieństwa, o trudzi…Publikacje

Uwiecznić ruch – o funkcjach tańca w filmie - cz. 1
Anna Wyżga
Wzajemne przenikanie się sztuk jest zjawiskiem obecnym od wieków, ale w obecnych czasach wydaje się czymś powszechnym. Intermedialność przenika obecnie zarówno utwory kultury wysokiej, jak i niskiej,…
Uwiecznić ruch – o funkcjach tańca w filmie - cz. 2
Anna Wyżga
Wzajemne przenikanie się sztuk jest zjawiskiem obecnym od wieków, ale w obecnych czasach wydaje się czymś powszechnym. Intermedialność przenika obecnie zarówno utwory kultury wysokiej, jak i niskiej,…Edukatornia

Od Wagnera do musicalu – historia syntezy sztuk
Joanna Kwapień
Byłoby wspaniale, gdyby można było napisać po prostu – wprowadzenie syntezy sztuk do muzyki zawdzięczamy Wagnerowi, którego dzieło kontynuowano, co doprowadziło do powstania musicalu i filmu dźwiękowe…