Archiwum numeru 24
Wydanie: 2018-12-01 - 2018-12-31
Meandry

IV edycja Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych KROPKA. Numer specjalny
Oddajemy do Waszych rąk wyjątkowy numer, który jest owocem tegorocznej, czwartej już edycji Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych. Znalazły się w nim przede wszystkim teksty dostrzeżone i nagrodzone p…
Gala Finałowa IV edycji Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych
Do rąk autorów trafiły nagrody za najlepsze teksty, najciekawszą książkę o muzyce, ale także za wybitne osiągnięcia w dziedzinie krytyki muzycznej – w środę, 5 grudnia, w siedzibie Polskiego Wydawnic…Wywiady

"Jedyną drogą do doskonalenia krytyki jest otwarta dyskusja i spory samych krytyków" . Wywiad z Kacprem Miklaszewskim
Ewa Schreiber
Kacper Miklaszewski – pianista, krytyk muzyczny, psycholog muzyki, pedagog. Współpracownik Programu Drugiego Polskiego Radia i członek Europejskiego Stowarzyszenia Badań Poznawczych w dziedzinie Muzyk…
"Teza o istnieniu cyfrowych tubylców i cyfrowych imigrantów jest trafna". Wywiad z Andrzejem Mądro
Ewa Schreiber i Marlena Wieczorek
O świecie nowych mediów, o polskiej twórczości elektroakustycznej i edukacji muzycznej, która może sprostać potrzebom cyfrowych tubylców z Andrzejem Mądro, laureatem Nagrody Publiczności za najlepszą…Felietony

Dobrze jest, czy źle? Kilka słów o dzisiejszej krytyce muzycznej
Łucja Siedlik
Jak głoszą media, organizacje pozarządowe, ekolodzy i akademicy, świat błyskawicznie i nieuchronnie zmierza dziś w kierunku katastrofy. Oznak kryzysu w skali mikro dopatrzyli się ostatnimi czasy także…
Przemówienie Laureata Nagrody Specjalnej IV edycji Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych
Dirk Wieschollek
Funkcjonuje szeroko rozpowszechniony pogląd, że właściwie nie da się mówić o muzyce, gdyż muzyka mówi wyłącznie sama za siebie. Owym stereotypem z chęcią kokieteryjnie posługują się również kompozytor…
The Future Sound of Poland
Olga Drenda
„Nie kupuj tego, to r ą b a n k a” - powiedział z mieszanką obawy i niechęci mój tato, kiedy w 1992, może 1993 przyglądałam się na stoisku kasecie ze składanką techno-dance. Jak można się domyślić, ta…
Egotycy z piętą achillesową (Ego-Shooter mit Achillesferse)
Dirk Wieschollek
Nowa (kobieca) generacja kompozytorska ukazuje życie cyfrowe jako autokreację pomiędzy rzeczywistością i światem wirtualnym, odważnie prezentując ją na tegorocznym Festiwalu ECLAT w Stuttgarcie.Recenzje

Zachód słońca
Adam Wiedemann
Pewnie nie uda mi się uciec od patosu. Dostałem tę płytę i czuję się nią sterroryzowany, muszę coś z tym zrobić, nie wykręcę się. Siedź i oglądaj, mówi płyta, jest to bowiem płyta DVD, nie da się jej…
Trans jesieni – zmierzch awangardy. Warszawska Jesień 2017
Karolina Dąbek
Warszawa pod koniec września ma kolor smutny, jest brzydko i kapie. Chyba tylko irracjonalna potrzeba kontaktu ze sztuką ciągnie tutaj ludzi o tej porze roku. Dane mi było uczestniczyć jedynie w drugi…Publikacje

Ciemne centrum
Rafał Wawrzyńczyk
„Szorujemy chyba po dnie piekła”, powiedziała moja dziewczyna gdzieś w połowie „in vain” Georga Friedricha Haasa, które odsłuchiwałem sobie na rozgrzewkę przed polską premierą; spojrzałem na nią dziwn…Edukatornia

Posłuchajmy, co tak gra. Sześć razy Maryla Rodowicz
Przemysław Górecki
„To, że mój repertuar stanowią w większości piosenki „o czymś”, że autorami tych utworów są wybitni poeci, tekściarze, kompozytorzy, że nagrywam z najlepszymi w Polsce muzykami czy z chórem z Los Ange…Rekomendacje
